Namnet på årets julkonsert hos oss i Furubackskyrkan är hämtat från en av våra älskade sånger – Det strålar en stjärna!

Det är tredje året i rad som vi bjuder in till julkonsert och vi ser fram emot att fylla kyrkan med varm sång och musik. Nytt för i år är att vi samlar in pengar till organisationen Hela Människans arbete för behövande här i Jönköping. Både hemlösa och missbrukare får del av hjälpen.

Länk till event på facebook

Advent är en fin tid att besöka en kyrka och fira gudstjänst. Det är ett bra tillfälle också för dig som inte brukar gå till kyrkan att komma på besök. Samlingarna präglas av värme och god stämning. Vi ser fram emot julen och budskapet om att vår frälsare ska födas.

Varmt välkommen att fira gudstjänst med oss i advent och jul. Mer information och tider för våra samlingar finns i kalendern här på hemsidan.

Hoppas att vi ses! / Victor Egerbo, medlem i Furubackskyrkan