Nu har sommarlovet startat för många barn och för mig startar ofta morgonen med jingeln från SVT – SooooOOOoooOOoommmarlooooOOoooOOoov!!!!

Imorse var Prins Daniel med på programmet och lyfte bland annat vikten av rörelse. Barn behöver röra på sig och sommaren är en fantastisk tid för att lära sig nya saker. Lära sig cykla, lära sig cykla på bakhjulet, gå på händerna, hålla andan under vattnet, dyka från en brygga, läsa en bok själv för första gången. Visst kan vi lära oss mycket av barnens nyfikenhet och lust att lära sig nya saker?

Söndagens Gudstjänst med församlingen var utomhus och vi är så glada att vi äntligen får ses tillsammans ute. Nu ser vi fram emot att ses igen Söndag 4/7 kl 10.00 för bibelsamtal utanför kyrkan. Sedan tar vi uppehåll under sommaren, vi ses igen Söndag 8/8. Mer information om höstens samlingar kommer i vårt nyhetsbrev på mail, i vår sms-grupp samt här på hemsidan. Om du vill ha information får du gärna kontakta vår pastor Sara Blinge. Kontaktuppgifter finns på hemsidan i menyn under kontakt.

Bilder i detta blogginlägg är från Söndagens fina utomhus Gudstjänst då Sara Blinge predikade, Gabriel Hellman och David Sjöbergsson spelade och sjöng med oss.

Blessings! / Victor, medlem i församlingen